Nissan Skyline Hakosuka – C10, C110 GT-R

Skailainu vēsture aizsākas 1957. gada aprīli, kad Prince Motor Company prezentēja savu jauno luksus klases modeli – Prince Skyline.
Deviņus gadus vēlāk Prince apvienojas ar Nissan un vēl pēc diviem gadiem, 1968. gadā, publikai tika prezentēta jau trešā Skyline paaudze ar koda nosaukumu C10, tagad jau kā Nissan Skyline.

Photobucket
 Pircēji varēja izvēlēties starp sedana, universāla un kupejas virsbūvēm. Sākotnēji C10 tika komplektēts ar diviem četrcilindru motoriem ar tilpumu 1.5 un 1.8 litri (dzinēju kodi G15 un G18). Vēlāk parādījās arī modifikācijas ar divlitru rindas sešcilindru dzinējiem (L20).

Photobucket

Bet 69. gada februāri pasauli ieraudzīja pirmais Nissan Skyline GT-R. Tas bija aprīkots ar jaunu, 160 ZS jaudīgu, 2.0L rindas sešcilindru motoru ar divām sadales vārpstam un 24 vārstiem (S20). Šo motoru izstrādāja Prince inženieri, par pamatu ņemot autosportā (Prince R380 sacīkšu automobilī) izmantoto Prince GR8 dzinēju. GT-R modifikācijas atšķīrās no parastiem Skailaniem arī ar samazināto svaru un tam visām pateicoties sāka uzvaru gājienu dažādas sacīkstēs: 72. gadā GT-R rēķinā jau bija 50 uzvaras. 69. gada oktobrī S20 tika aprīkots ar degvielas iesmidzes sistēmu (pretstatā iepriekš izmantotiem Weber karburatoriem) un sacīkšu versijā sasniedza 225 ZS (pat līdz 250 ZS ātrām trasēm paredzētā variantā) jaudu pie 8400 apgr./min. “Ielas” GT-R versijas maksimālais ātrums sasniedza 200 km/h.
Photobucket
 

C10 Skyline GT-R iekšējais rūpnīcas apzīmējums bija PGC10 (sedanam) un KPGC10 (kupejai), bet fani ātri piešķira savu nosaukumu – Hakosuka. Hako (ハコ) japāņu valodā ir kaste un Sukа (スカ) ir saīsinājums no Skyline, kas japānu valodā rakstās ka Sukairain (スカイライン).

 

Photobucket

Līdz 1973. gadam bija saražoti gandrīz divi tūkstoši GT-R sedani un kupejas. Tad C10 paaudzi nomainīja C110, tika prezentēts arī jauns GT-R, bet naftas krīzes dēļ pieprasījums pēc sporta mašīnām krasi saruka un pēc nepilna gāda GT-R ražošana tika pārtraukta. Bija saražoti tikai 197 KPGC110 eksemplāri. GT-R vēsture pārtrūka lai atjaunoties pēc 16 gadiem – 1989. gadā, kad parādījas BNR32.