Daudzi ir šo aparātu redzējuši Rīgas un citu pilsētu ielās, bet atskatās un fascinējās vēl aizvien. Prieks redzēt kārtējo stiliņā ieturēto mašīnu.
+1 Like from jdm.lv
Uzzini vairāk par šo projektu un seko tam līdz mūsu forumā
by
Daudzi ir šo aparātu redzējuši Rīgas un citu pilsētu ielās, bet atskatās un fascinējās vēl aizvien. Prieks redzēt kārtējo stiliņā ieturēto mašīnu.
+1 Like from jdm.lv
Uzzini vairāk par šo projektu un seko tam līdz mūsu forumā
Latvijas autosporta dzīvē pamazām ienāk jaunas un atgriežas vecas autosporta disciplīnas, piemēram, salīdzinoši nesen kā jaunums Latvijā ienāca drifts. Šoreiz kārta ir pienākusi disciplīnai, kas daudziem asociējas ar visā pasaulē populāro amerikāņu autosportistu Kenu Bloku, – autoslalomam, ko pasaulē pieņemts dēvēt par Gymkhana.
Gymkhana jeb autoslaloms ir autosporta veids, kurš notiek slēgtās trasēs jeb speciāli ierīkotos laukumos. Dalībniekiem iepriekš noteiktā trasē ir jāpierāda sava meistarība, dažādos veidos izbraucot uz trases noliktus šķēršļus un figūras. Parasti Gymkhana trasēs tiek izmantotas tādas figūras kā čūska, apgriešanās par 180 un 360 grādiem, kā arī izbraukšana caur vārtiem un tā saucamā iebraukšana garāžā. Parasti šādas trases veikšanai ir vajadzīga aptuveni minūte, taču tajā dalībniekiem ir jāpierāda savas spējas vadīt automobili ātri un precīzi gan virzienā uz priekšu, gan atpakaļ un reizēm pat sāniski. Uzvarētājs ir tas, kurš trasē ir apgāzis pēc iespējas mazāk šķēršļu un visas figūras ir izbraucis, patērējot pēc iespējas mazāk laika.
Šādas sacensības ir ļoti saistošas un dalībniekiem attīsta autovadīšanas meistarību, precizitāti un atmiņu, kas nepieciešama, lai atcerētos, kādā secībā ir jāveic šķēršļu apbraukšana un figūras. Ņemot vērā, ka Latvijā autoslaloma sacensības nav notikušas ļoti ilgu laiku, Gymkhana.lv sacensībās atļauts piedalīties ar jebkura piedziņas tipa vieglo automobili bez sportam paredzētām riepām, neskatoties, vai tas ir sagatavots kādai autosporta disciplīnai vai ne. Šīs sacensības ir atvērtas arī jebkuram motocikla īpašniekam.
“Gymkhana vai autoslaloms, gluži tāpat kā kartings, ir kā pirmie soļi autosportā. Šajā disciplīnā vislabāk var iemācīties perfekti kontrolēt un izjust automobili, nepakļaujot sevi lielam riskam, jo Gymkhana trase nav gara un tajā nevar sasniegt lielu maksimālo ātrumu. Tajā pašā laikā autoslaloms var būt ļoti aizraujošs un ļoti skatāms – to vislabāk ir pierādījis Kens Bloks, kura Gymkhana projektu videoierakstus ir noskatījušies miljoniem skatītāju visā pasaulē,” stāsta Gymkhana.lv projekta autors Gvido Elksnis.
Plašāku informāciju par Gymkhana.lv projektu iespējams atrast mājas lapā www.gymkhana.lv. Par jaunumiem, kas būs šajā sezonā, varēsim vairāk uzzināt arī auto šovā autoexotica 2011. kurš norisināsies izstāžu kompleksā BT1 no 28.04 – 01.05.2011. .Visi interesenti būs laipni gaidīti gymkhana.lv stendā.
Jdm.lv centīsies sekot līdzi un atbalstīt Gymkhana sacensības un projektu kopumā. Tiekamies trasē!
by
Jebkurš vizuālais tuninga elements ir domāts, lai tu un tavs auto izceltos no “pelēkās masas” un padarītu tevi unikālu vai piederīgu kādai sabiedrības grupai vai idejai. Mūsdienās ir ļoti daudz veidi un iespējas kā uzlabot savu braucamo, izceltu to uz citu fona, utt. Latvijā tūnings kā tāds pastāv jau diezgan sen. Pirmsākumos viss bija diezgan aprobežots – par tādiem stiliem zināja retais, un pārsvarā visi “karināja” ko nu varēja, milzīgus bamperus no stiklašķiedras, līmēja ērgļus uz motora pārsegiem un sauca to par tuningu. Laikam ejot protams tas viss atīstījās, parādījās filma “Fast & Furious”, latvijā varēja jau nopirkt “neona māķoņus” zem auto, Lexus stila lukturus “tā saucamās altezas” , un citas lietas, kas pievienojās iepriekšminētajām. Tas viss pie mums ir izveidojis steriotipu par tuningu kā tādu.
Es to sauktu par Extreme Lv stilu , funkciju jau pilda nepamanīts nepaliksi . Bildes no bmwpower.lv
Galvenais nevajag apvainoties – Gaumes ir dažādas un cilvēki arī, daudziem tas vēl šodien liekas interesanti un saistoši, un tas nekas, ka pārsvarā to dēvē par “šķūningu”,”lauku tūnu”,utt.
Es to visu skaidroju ar gaumi, zināšanām un iespējām. Lielisks rezultāts sanāk, ja tas viss ir daudz un līdzsvarā, bet nu piemums tā ir ļoti reti. Visbiežākie gadījumi no personīgās pieredzes:
Ir Nauda / nav gaumes/nav zināšanu – uztic auto tūnēšanu kādam lietpratējam.
a) Komandē un diktē ko un kā darīt – nauda iztērēta daudz, rezutlāts “sūdīgs”
b) Meistars pats piedāvā un uztaisa visu – atliek tikai “nopogāt”. Parasti sanāk, ja labs meistars 🙂
ir nauda/ir gaume/ nav zināšanu
Nokomandē, “nopogā”, un viss ok.
ir nauda/ir gaume/ ir zināšanas
Viss kartībā – parasti pašam ir serviss, darbnīca, nav problēmas.
nav naudas/ ir gaume/nav zināšanas – ja brauc ar auto, tad ar gaumīgiem lietajiem diskiem.
nav naudas/nav gaumes/ir zināšanas – zina, ka var uztaisīt visu ko, bet nav ne laika, ne naudas.
nav naudas/ir gaume/ir zināšnas – šādi ir bieži, process lēns, rezultāts labs. Auto parasti interesanti, stilīgi – daudz darba ieguldīts.
nav naudas/nav gaumes/nav zināšanu – ja tu to lasi, tad noteikti neatrodies šajā kategorijā. :), atstāj kāds ir un būs ok.
Lai cik nebūtu jocīgi , bet tāpat visiem patikt nekad nevarēsi, bet ne jau tur ir tā “sāls”. Ceru, ka Jdm.lv portāls, kaut nedaudz ietekmēs cilvēku gaumi un zināšanas, lai mums būtu arvien mazāk sliktu piemēru.
by
Redzot uz ielas automašīnas ar krāsainiem zīmējumiem vai uzlīmēm, mūs pārņem dažādas sajūtas. Vienam patīk, otram galīgi nepatīk, bet pavisam vienaldzīgo ir maz. Mūsu platuma grādos nav konkrēta nosaukuma vai izplatīta stila šādam auto tūningam. Japānā ir – vienu no tādiem sauc par Itasha . Burtiskajā tulkojumā Itasha varētu nozīmēt “sāpjauto” . Ja zini, kas ir Anime, tad iedomājies to sasaistītu ar auto.
Lai nu kā, bet šajā stilā ir brīva vieta fantāzijai, jo galvenais mērķis ir pievērst uzmanību un pārsteigt. Nosaukumu var interpretēt ar to, ka šāda auto izkrāsošana Japānā ir dārgs prieks. Sākumcena nelielam zīmējumam ir ap 2000 mūsu valsts naudiņām, un tas ir tikai sākums. Auto parasti ir tūnēts gan no ārpuses, gan arī interjerā. Retos gadījumos arī zem motora pārsega ir kaut kas vairāk par “stock”, tomēr biežāk jauda šādu auto īpašniekiem ir mazsvarīga. Stila galvenās un biežāk lietotās tēmas, protams, Anime, Video Spēles un Komiksi.
Itasha stils Japānā parādījās jau 80′ gadu beigās. Mūsdienās tas ieņem diezgan plašu fanu un entuziastu loku, jau vairākus gadus šis stils transformējas no iztāžu mašīnām uz autosporta. Izkrāsotās mašīnas arvien biežāk izmanto D1 Drifta sacensībās un Japānas autošosejā.
Japānā ar Itasha stilu izrotātas var atrast dažādas lietas – apģērbu, datorkorpusus, velosipēdus, motociklus, pat lidmašīnas, helikopterus, utt.
Latvijā arī ir šis tas līdzīgs atrodams, it kā patīk tikai sievietēm un sīkajiem. 😀
http://www.youtube.com/watch?v=6k2qbq9h1QM&feature=related
Auto ar aizmugures piedziņu, ievērojot trajektoriju , “slīd” līkumā , pakaļējām riepām kūpot, līkuma izejā mēģina sasniegt lielāku ātrumu, lai sasviestu auto šķērsām, jau pirms nākamā līkuma. Tā varētu vienkāršiem vārdiem raksturot Driftu. Gudrinieki paskaidro , ka drifts ir auto vadīšana vadāmā sānslīdē.
Drifta pirmsākumi ir diezgan seni un protams meklējami Japānā, jau ap 1970 gadu. Par tā izcelsmi nav konkrēta informācija, ir dažādas leģendas. Dažī uzskata, ka septiņdesmitajos gados, Japānas kalnainajos apvidos, auto entuziasti rīkoja nelegālas ātrumsacensības, kurās nekas cits neatlika, kā driftēt, daudzo līkumu un ātruma dēļ. Vēl vairāk ir tādu, kas uzskata par drifta pamatlicēju slaveno Japāņu autosportistu Kunimitsu Takahashi, kas lielā ātrumā izslidinājis savu sacīkšu auto Japānas autošosejas sacensībās. Tādā veidā arī piesaistījis sev daudz atbalstītāju un fanu. Jau nedaudz vēlāk šo tehniku sāka izmantot un pilnveidot Keiichi Tsuchiya (saukts arī par Dorikin/Drift King), kas ātri iemantoja vēl vairāk līdzjutēju un autosportistu atzinību. Tā diezgan strauji drifts kļuva par motorsporta veidu Japānā.
Laikam ejot Drifts, kā motorsports ir izplatījies un guvis atzinību visā pasaulē. Ap 2000.gadu strauji auga popularitāte un sacensību skaits ASV. Nedaudz vēlāk Driftu, kā motorsportu iepazīst arī Eiropa. Šajā sporta veidā svarīgākais nav ātrums, bet gan precizitāte, trajektorija, dūmu daudzums un skatītāju atbalsts.
Mūsu valstī Drifts “ienāca” salīdzinoši vēlu, bet attīstījās ļoti strauji un nu, pēc pāris gadiem, mums ir “puikas”, kas var turēt līdzi un pacīnīties arī ar Eiropas drifteriem. Par to noteikti vēlāk. Info par pašmāju sacensībām/notikumiem/utt , varat atrast http://latviandrift.lv/forums/
Runājot par auto, šeit robežu nav, galvenais lai ir RWD (aizmugures piedziņa) un jaudīgs dzinējs. Protams nopietna līmeņa Drifteri pilnībā pārveido savas automašīnas, gan vizuāli, gan tehniski. Latvijā driftē ar dažādu marku auto – manuprāt dominē divas, BMW un NISSAN. Japānā ražotos vēlāk arī pētīsim tuvāk.
by
Dekotora – kas tas par zvēru, nu īsumā – mūsu mentalitātei liksies, pilnīgs “čau” 🙂 . Dekotora – nozīmē “Izdekorēts Kravinieks” . Ļoti ekstravagants un savdabīgs tūninga stils. Pastāv un ir izplatīts Japānā, ārpus tās, kaut ko līdzīgu var atrast Indijā.
Pirmsākumi 1975 gadā, kad Japānā iznāca desmit sēriju filma “Torakku Yaro” (Truck guys), kurā galvenais varonis, taisnības cīnītājs, vizinās pa visu Japānu ar šāda tipa “dampi”. Tam visam vēl ir trīs virzieni – Kansai, Kant un Retro.
Galvenie elementi : Lieli hroma spoileri, dugas, un cita veida veidojumi. Pats galvenais ,visam ir jāspīd un jāmirkšķinās dažādu krāsu gaismās, kā ziemassvētku eglītei. Zem auto parasti ir neona gaismas un izpūtējs parasti skan ļoti dīvaini :). Krāsojums ,ja tādu vēl var redzēt, ir ļoti spilgts, ar aerogrāfiju.
Izdekorēts tiek pilnīgi viss gan vadītāja kabīne,gan tās salons, gan kravas nodalījums. Šī tūnēšana dažām automašīnām prasa pat 20 gadus . Šāda auto cenas ir ļoti augstas un Japānā šāda stila tānings ,vai izklaide ir ļoti izplatīta. Latvijā šādā veidā tūnētu auto noteikti nekad neredzēsim, bet var būt labi vien ir. Es iedomājos, ko tādam Dekatoram izdarītu vietējie 🙂