grimS Nissan Silvia S14

Ja seko līdzi Latvijas drifta ikdienai, noteikti būsi ievērojis sterilo violeto Nissan Silvia S14 ar spilgti dzelteniem Veilside 18” diskiem, kurš tikai pagājušas sezonas laikā atgriezies no laikietilpīgas būvēšanas. Silvijas īpašnieks ir Andris Aizpurietis, jdm.lv forumā grimS un viņa aizraušanas ar driftu un japāņu brīnumu ir pieminēšanas vērta.

Zinu, ka grimS ar šo nenormālo atkarību ir saslimis vismaz 10 gadus un jau kopš 15 gadu vecuma visi brīvie līdzekļi tikuši novirzīti autosportam. Ņemot vērā, ka Andris ir no Jūrmalas, sarunājām satikties tur, lai pavasarīgi saulainā dienā viņam būtu iespēja pastāstīt nedaudz par savu auto un dzīvi.

DZĪVESSTILS

Autosports Andrim ir paticis jau sen tāpēc viņš laicīgi saprata, ka apetīte augs ar ēšanu, sāka domāt par tālāku attīstību un gāja studēt, lai dzīves apstākļi iegrozītos tā, ka atrastos iespēja piepildīt savu sapni un nenāktos pavadīt dzīvi skatītājos. Balstoties uz iegūto izglītību, viņš šobrīd strādā apdrošināšanas jomā, kurā līdzīgi kā autosportā, ir iespēja ķert kārtīgu azartu. Pēdējos gados gandrīz viss brīvais laiks ir ticis pavadīts domājot par auto, plānojot un shēmojot. Būvēt palīdzējuši JFProjects, par ko Andris ir ārkārtīgi pateicīgs Sato un pārējai komandai. Pašam visu izdarīt nekad nebūtu bijis iespējams, bet tagad cer, ka beidzot iznāks vairāk braukt nekā būvēt.
Grims Nissan Silvia S14 interjers

GrimS: Jau ļoti sen esmu ekstrēmo sporta veidu piekritējs un arī driftu savā ziņā asociēju ar tiem, jo skatītājiem visa trase ir pārredzama, vērtēšana ir balstīta uz punktiem un uzvar tas, kurš var parādīt visslimāko un pārdabiskāko sniegumu, savukārt atmosfēra – tā ir vienkārši īpaša. Ziemā joprojām snovoju, vasarā veikoju, senāk vizinājos ar agressive inline un organizēju samērā paslimas ballītes.

Driftu iepazinu ar diviem BMW, pēc kuriem nāca sarkans Nissan S14, kas beigās gan tika sagriezts metāllūžņos, lai atbrīvotu vietu kam labākam un pavisam īpašam – no Japānas ievestajam šī brīža Nissan Silvia. Izvēle par labu konkrētajam japānim krita, jo šis ir auto ir racionālākā izvēle priekš drifta ar noteikumu, lai būtu iespējams iziet TA un netiktu zaudēts ikdienas braukšanas prieks. Loģika vienkārša – izvēloties LHD RWD, izmaksās pieņemamākie Latvijā ir Nissan vai BMW. BMW street legal beidzas pie M3, bet ar to jaudu ir par maz, V8 atkrīt, likt turbo vai kompresoru var, bet tad jau racionālāk uzreiz Nissan. Ja skatās uz Nissan, tad Skyline pagaidām piereģistrēt nevar, tāpēc paliek 200sx SR20DET. Tādēļ arī šāda izvēle.

NISSAN SILVIA = DRIFTS

Auto benzīnu dedzina SR20DET, kurš šobrīd griežas ar 440 HP @ 6000 RPM 570 NM @ 4500 RPM. Max boost 1.7bar ar E98 un redline pie 7400 RPM. Auto būves mērķis ir savienot trasi ar ielu un TA, lai pēc iespējas biežāk un vairāk varētu un drīkstētu ar viņu izbraukt. Man sākumā radās jautājums kāpēc tieši S14, nevis, piemēram, S14a? Atbildi uz šo jautājumu uzreiz sapratu paskatoties uz Matt Powers zaļā S14 bildēm, ar kuru viņš sāka karjeru. Tas auto arī esot bijis pēdējais punkts par labu S14 izvēlei. Driftam sagatavotā Silvia piedzīvojusi pilnīgu pārbūvi un sīkāk par to iespējams izlasīt forumā, šeit. Veidojot īsu apkopojumu var teikt, ka motoram oriģināla ir tikai kloķene un bloks. No apkares stock ir tikai ieplūdes kolektors un kārba. Piekarē ir uzlikti koili, poli bukses un priekšā JFProjects maģija. Uz virsbūves ir atrodamas vairāku brendu body kit daļas, violetas pērles krāsa trijās kārtās, kā arī Veilside diski un salonā Hertz Energy mūzikas sistēma. GrimS piekrīt, ka 50% no auto izskata veido disku izvēle, tādēļ tika meklēti diski ar plauktu, kurus šobrīd netirgotu pat par divreiz lielāku summu. Tie ir Veilside Andrew V 18’’ 2x11J un 2×8.5J.

Plānos šai sezonai ir treniņi 2-3 reizes mēnesī, ja auto un līdzekļi to ļaus. Lai brauktu, Nissanam trasē aiziet viens aizmugurējais riepu pāris kādās 5-10 minūtēs, jeb apmēram 4 iebraucienos, atkarībā no trases. Priekšējām vajadzētu turēt apmēram pus sezonu. Treniņos Andris izmanto mazlietotas, bet uz sacensībām jāliek jaunas, jo līmenis aug un tas liek augt līdzi. Priekšā, protams, tikai jauni pus-sliki. Trasē vislabākais brīdis ir tās 30 sekundes no starta līdz finišam. Tajās nekas cits neeksistē, ir tikai tas adrenalīna pilnais brīdis. Neskatoties uz to, katrs treniņš un sacensības ir atšķirīgas. 2012. gada Daugavpils sacensības līdz šim bijušas visforšākās no visām. Tā atmosfēra, kopā ar 2 dienu braucienu, viesu namu, ballīti, svinībām un tuvākajiem draugiem esot bijusi perfekta.

Jāsaka, ka auto ir ārkārtīgi konkurētspējīgs, tagad tikai jāpievēršas treniņiem un jātur īkšķi lai tehnika izturētu. Savā atkarībā esmu ievilcis arī draudzeni, Elīzu, kura vienmēr ir blakus un brauc līdzi gan uz servisu, gan treniņiem. Ar gadiem viņa iemācījusies par driftu un mašīnām saprast vairāk nekā vairums draugu. Brauc arī labāk par vairumu viņu. Neskatoties uz atbalstu, viņai būvēt un gaidīt to brīdi, kad varēs beidzot gāzt ar Nissanu ir apnicis tik pat cik man.

Beidzot mans sapnis ir piepildījies: Sēžu ofisā uzvalkā, pieceļos 17:00, paņemu rokās ķiveri, iekāpju 440HP Nissanā, aizbraucu uz trasi, izārdos, nospolēju visas riepas siltā vasaras vakarā, noķeru kaifu, sametu riepas bagāžniekā un aizbraucu mājās iedzert aliņu pie kādas filmas. Lieki piebilst, ka tas nebūtu iespējams, ja būtu uzbūvējis auto ar būri, kuram jābrauc pakaļ uz garāžu, jādabū buss, jāstumj gan uz treilera, gan nost, gan atkal virsu, gan atkal nost, tad vēl jāved atpakaļ, utt.

Tā runājot, fotografējot un filmējot, nemanot pienāca brīdis, kad katram jādodas savās darīšanās. Paldies grimS par sarunu un lai veicas drifta sezonā! Jebkura līmeņa autosports prasa ieguldījumus un ceru, ka pēc raksta izlasīšanas var saprast, ka tas ir to vērts, jo to apliecināja gan saruna kopumā, gan arī mirdzums grimS acīs ik reizi kad viņš ieslēdza aizdedzi. Noteikti vēl tiekamies pasākumos un forumā. Skatāmies video.

 

Video: Jānis Šaltenis, Foto: Umbro un Gekons